måndag 28 november 2011

Solen skiner och de är kanon väder.
Barnen är på dagis så jag ska ytpiffa lite hemma och snart ska jag hämta dom igen, dom är ju där 3timmar.
Fortfarande ingen snö men jag tror att den kommer, för ett år sedan samma tid var det 22- här.

Väntar fortfarande på att få höra ngt från Göteborg om när operationen blir men ännu är det tyst...tröttsamt att vänta, vänta och vänta samtidigt som vi vant oss nu...vi väntar ju hela tiden.

Fick veta på dagis att det inte blir ngt luciatåg i år =( Trist tycker jag, de är ju Alicias första Lucia , vore så kul att se henne. Barnen ska bara lussa själva å dagis och sen får vi föräldrar lite fika när vi hämtar dom. Anledningen är att dom enligt brand skyddslagen inte får ha så många personer på dagis samtidigt. Men jag tycker ändå att det är trist =(
Vi får  fixa ett eget tåg med kompisarna...
Nu ska jag piffa..

2 kommentarer:

  1. På vår förskola har de luciatåget utomhus! Hur mysigt som helst, ja om nu snön kommer... Men jag tänker på hur det va förra året då det var kallt och massor a snö. Alla små "tjocka" lusseklädda barn och sen det traditionella lussefikat inomhus på respektive avdelning.

    Hälsningar Matilda Lagerman

    SvaraRadera
  2. Så har det varit på vårat dagis också, vet inte riktigt vad som är problemet?
    Ska föreslå luciatåg ute som de brukar vara och att dom inte fikar inne utan att de som vill får fika ute. Får se vad dom tycker. Lucia på dagis är ju så mysigt.

    SvaraRadera