tisdag 1 november 2011

Vi är fortfarande mer eller mindre sjuka, jag och Alicia hostar i kapp , hoppas vi slipper byta sängkläder och duscha mitt i natten i natt, det är så tröttsamt och så synd om henne att hon ska behöva kräkas hela tiden.
Vet inte om det bara är en slump eller om hon börjar tappa orken, hon sover längre på dagarna, förut sov hon en timme kanske två om man hade tur men nu sover hon nästan alltid två och i dag sov hon tre timmar.
Dessutom är hennes mage helt ur funktion =( Hon fick Resulax (lavemang) i går vid 16 tiden för att kunna tömma magen som hon försökte göra hela eftermiddagen, i dag vid 14,30 var det uppdraget utfört efter ett helt dygn, lavemang ska ju fungera snabbt, dessutom fick hon kämpa sista timmen så svetten rann...inte kul.
Jag ringde till hennes hjärtsköterska i går och bad att få en bra medicin för magen, hon skulle skicka ett recept...hoppas de kan hjälpa henne.

I övrigt gör vi allt för att få dagarna att gå, inte så kul för barnen då dom inte kan vara på dagis och det är svårt för mig att roa dom hela tiden. Turligt nog leker dom mycket tillsammans och sen blir det mycket målning och pyssel, tackar Art Attack på Disney Junior för deras kanon tips på massor av pyssel som får våra dagar att gå.


film mys

Ska bli en rolig sko...allt enligt Art Attack..ni får se när den är klar =)


I dag har Johannes och jag varit hos logopeden, de gick bra, fick lite saker att öva på.
Veckan är lugn vi kan ju inte planera så mycket. Ska äta massor av vitaminer så vi är friska till Tisdag då vi åker till Göteborg och Drottning Silvias bransjukhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar