måndag 22 augusti 2011

I fredags kom vår vänner från Stockholm, vi satt uppe halva natten och pratade.
Under lördagen tog vi det lugnt, åkte in till Nora och åt Lunch, tittade lite på båttävling som var på sjön, J och A var lyriska =)
Dom fick en flygtur med Sven och Adam  fick nöjet att hålla i spakarna, har var skapligt nervös men glad att han fick chansen att pröva. Adams tjej var så flygrädd men hon var riktigt modig och beslöt sig för att flyga, tårarna rann och hon hade hjärtat i halsgropen men hon klarade de...riktigt imponerande.
På kvällen grillade vi och Andre och hans tjej stod för matlagningen, och efter maten fixade vännerna allt med disken...vilka vänner...snacka om lyx.
Söndagen var en slapp dag, vi satt på altanen  och mös.
Under frukosten fick jag en STOR överraskning då Linda, en vän till mig som jag inte sett på 2år helt plötsligt stog på gården, jag blev så chockad och glad att tårarna rann. ( Hon var tärna på vårt bröllop).
Alla åkte hem vid lunch och sen var det bara för oss att vila och återgå till vardagen.
Det var en underbar helg, så kul att dom kom hit och dom hade träffat så trevliga och bra tjejer, super kul.



I dag ska Alicia in skolas på dagis (13,30) då ska vi vara där en timme, ska bli så kul, hon kommer få så roligt...vårt lilla bustroll.
Har både i fredags och i dag pratat med hennes hjärtsköterska och SEKO om hur jag ska göra med jobb och hur mycket hon ska vara på dagis.
Som det ser ut nu så blir det nog ett schema från 10-15 fyra dagar i veckan OM dom är friska på dagis annars får hon vara hemma.
Enligt SEKO har jag rätt att säga till min arbetsgivare att det är dom tiderna jag kan arbeta och sen är det upp till dom att fixa de.
Fick också reda på av sköterskan att den stora undersökningen vi ska ner och göra i Göteborg blir inte innan v37 men absolut senast 30/11, så vi får se när vi får kallelsen.
Det känns som det blir lite rörigt under hösten men vad gör man vi får köra så här ett tag och hoppas att det inte strular allt för mycket .
Ska bli kul med dagis i allafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar