fredag 26 augusti 2011

De tog fyra dagar...

I går åt A lunch på dagis, jag smög iväg till personalrummet men det märkte hon inte...hon tycker verkligen att det är super kul på dagis. Dom åt köttbullar och potatis, jag glömde dock att säga att A inte äter lök, hennes mage är så känslig då tarmarna har svårt att arbeta så vi har ingen lök i maten vilket jag tror att dom hade i köttbullarna på dagis för på kvällen fick hon så ont i magen...känner mig så dum som missade att informera om detta men det är så mycket man ska tänka på att informera om, tror jag ska skriva en lista till personalen om alla hennes besvär.
Efter lunchen åkte vi och hämtade mormor på tåget, J och A blev super glada när dom fick se henne, nu har dom ngn som leker med dom hela tiden och jag hoppas att jag kanske kan få lite tid över till annat, städa kanske.
A har klarat 4 dagar på dagis vi har bara varit där ca en timme per dag och jag märker på A att det är fullt tillräckligt, men i går var det så dags...hon fick feber..
Hon har inte sovit ngt på hela natten och då menar jag inget, jag fick gå runt med henne på axeln i hennes rum större delen av natten, hon kundeligga och mysa lite en stund men sen ville hon att vi skulle gå runt runt runt, vid 04,30somnade hon och sov till 06,30 så det var ju skönt att man fick lite vila.
Nu sover hon i vagnen och jag hoppas hon gör det ett tag så hon blir lite piggare, inte kul när hon är sjuk, man vill ju slippa sjukhus så jag hoppas hon blir frisk fort.
Mormor och J är i skogen och plockar svamp så jag ska försöka vila lite.

2 kommentarer:

  1. Det låter inte som om du behöver städa när du får lite avlastning...Prova att sova en stund när du hinner!!

    SvaraRadera
  2. Ja vet...är inte så bra på den biten

    SvaraRadera