fredag 9 september 2011

                                    
I Onsdags var vi ju på besök hos Alicias hjärtläkare, vi hade tid 10,30 men får ju alltid komma 30minuter innan så dom kan ge henne lugnande, de är tyvärr omöjligt att undersöka henne annars då hon efter alla turer får panik då ngn i sjukhuskläder vill titta på henne. Efter ca 10 minuter ser man tydligt att hon svävar iväg till en annan plats, små fnissar lite och är super trött, hon ser kalas full ut, inte så kul att se men vad ska man göra.
Undersökningen som består av ett grundligt ultraljud samt att dom kollar hennes syreupptagning gick bra, hon låg i pappas knä och småpratade hela tiden. Det var inga större förändringar sedan förra gången så det var ju bra, han var återigen osäker på om hon kan ha ett litet hål också längre ner i hjärtat men de får vi ju svar på när vi ska till Göteborg på den stora kollen. Han tyckte även att kanske hon hade lite högt tryck i stora kroppspulsådern men de håller man koll på sa han så det var inget att oroa sig för.
Så allt såg bra ut ....eller allt är ju skit men det är inte sämmre än de brukar vara och då är det ju bra.
Vi fick även veta att Alicia kommer att kallas till den stora undersökningen i Göteborg i slutet på Oktober eller i November, det var skönt att höra för det innebär att vi kan fira hennes födelsedag hemma och det känns toppen.
Vi ska se till att hon får ett riktigt Mimmi kalas......den "förbjudna tanken" att det kanske inte blir ngt kalas nästa år finns ju så klart i bakhuvudet man är ju inte mer än förälder.

Efter läkarbesöket åkte vi hem till vår barnmorska, hon som var med vid Alicias födelse.
Det är alltid lika kul att träffa henne, hon är och kommer alltid att vara välldigt speciel för oss.
Alicia var dock så trött efter läkarbesöket att hon sov större delen av tiden på min axel.

 
 Så i Onsdags kväll efter läkarbesök och fika hos barnmorskan var dte dags för Johannes att åter igen börja på simmskolan, denna termin får inte föräldrarna vara med i vattnet längre, han har blivit så stor.
Han tycker fortfarande att det är super kul.
J är glad över att han tog leksaken på botten först
 På Onsdag kväll fick jag även ett sms av en förälder på dagis att deras barn fått löss...kul.
Då kände jag bara att nu får det räcka, jag vet att löss inte är farligt och man blir inte sjuk men jag bara kände att jag inte orkade med ngt mer, de är ju ett skit att hålla på med har jag hört...vi har ju sluppit alla år .
Det var bara att köpa luskamm och medel.
Farmor kom hit på torsdag morgon och hjälpte mig kamma och kamma och kamma men vi hittade inga...
Vet att det kan gå länge men jag har låtit dom vara hemma nu Torsdag och Fredag så kanske kanske vi klarar oss....hoppas.

I går Torsdag var jag iväg ovh fick finare ögonbryn, har aldrig gjort ngt sådant förut men jag kände att jag behövde få en liten stund ...bara jag.
De tog 20min och jag blev 150kr fattigare men det var värt varenda krona...super lyxigt. Fick ligga på en säng under ett super mysigt varmt täcke och sen plockade hon mina bryn och jag blev så fin.

I dag har det varit lugnt, jag har varit så trött, hafft svårt att hålla mig vaken.
När Niclas kom hem gick vi ut en stund och jag
råkade fråga när man ska måla hus...med vår lekstuga i tankarna.
Det resulterade i att N innom loppet av 5min tagit bort staketet som var halv ruttet och när han senare åkte och handlade mat kom han även hem med färg...han är så drifftig...så nu är det bara att måla =)


Skönt med fredag...ska ta tidig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar