måndag 19 september 2011

Vad händer här hemma? Jo...jag och Johannes håller på med pyssel, det ska göras en ko/tjur i gips. Gipset tog dock slut så vi ska inhandla mer och sedan färdigställa underverket som J kallar det =)
 I Lördags var vi på dop i Lindesbergs kyrka, som enligt mig har det absolut finaste dopfundet.
Det var Petri och Maries lille Elton som döptes.
Vi fick lyxen att lämna barnen hos Niclas moster Anita under tiden vi var i kyrkan, det var super skönt att slippa jaga dom och det är inte så kul för dom att vara i kyrkan, dom lekte och åt glass under tiden, vi hämtade dom lagom till kalaset ...toppen.


 Dagen till ära hade min make tagit på sig kavajen, och det händer inte ofta ;)
Både jag och Niclas mådde lite så där halv illa efter kyrkan, psyket leder en på en väg man inte vill vandra när man sitter i kyrkan...alla psalmtexter är om barn och musiken är inte så upplyftande. Tankarna finns alltid djupt inne i en ....om allt skulle gå ut pipan....men det ska de ju inte..

I går söndag var en slappar dag, trist väder och alla var trötta efter dopkalaset.
I dag har jag huvudet fyllt av samtal jag måste ringa och papper som ska fyllas i och skickas in till alla möjliga ställen så jag har tagit en stor kopp kaffe, hur det nu ska kunna hjälpa mig. Dessutom ska jag till arbetsförmedlingen och bli arbetssöknade.
Nu ska jag ringa lite samtal...alltid lika kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar