söndag 15 maj 2011

En bra dag där vi fått massor gjort...

I dag har vi tagit en tur till Örebro och varit på Ikea, toys´r us, babyproffsen, mm.
Vi inhandlade ett kök till Alicias rum, självklart var det bygga själv som gällde, men jag blev imponerad då alla delar var numrerade och alla skruvar sorterade i små fack och även dom numrerade...kanon =)
Trotts att Niclas är snickare så är det jag som är den bäst lämpade för dessa byggprojekt så jag började skruva. När jag kommit en bit på väg fick min trötta småbarnsmammahjärna för sig att jag gjort allt åt fel håll så jag skruvade isär allt och vände på de för att sedan konstatera att jag gjort rätt från början...ha ha ha vad säger man ...brist på sömn =)
Vi har nu flyttat in i det lilla sovrummet och det känns bra, det blev super tycker jag, Johannes rum är klart så i morgon ska jag finputsa på Alicias rum och skruva klart köket. Dessutom är det kaos på hallen uppe där det står tusen saker just nu, det är också ett projekt för morgon dagen.
När vi var på stan passade vi på att klaga å ett par skor vi köpte i våras till Alicia dom har varit usla då kardborrbandet varit så kort att dom ej gått att stänga...vi fick pengarna tillbaka trotts att det syntes att hon använt dem, bra betyg till Intersport =) När vi skulle åka hem föll jag för en blomma på Interflora och gissa vad....jag köpte den med kruka och allt....jag som alltid är så snål då det är ngt jag vill ha men nu slog jag till =)
Vill lyfta fram vår Älskade Olle (Niclas morbror) han ställer alltid upp med allt, han har hjälpt oss med altanen och i dag har han varit med barnen och extra med Alicia så vi kunnat få lite ordning på flytten av rum. Skulle inte klara oss utan hans stöd och hjälp...Olle vi älskar dig!
Olle och Alicia ute på äventyr

min nya blomma

lite mys på Johannes rum

Alicias blivande kök


Olle och Alicia
Nu måste jag se klart hockeyn....God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar