tisdag 4 oktober 2011

Johannes är på dagis och N ska försöka jobba...hur de nu ska gå?
Alicia sover i vagnen men det blir nog inte länge för jag hör att hon hostar =(,  hon fick vara hemma i dag då hon självklart kräktes även i morse. Hon är ju frisk i övrigt så hon skulle nog kunna vara på dagis men hon blir så trött när hon kräks så det känns bättre att ha henne hemma, vi får se om hon kan få gå en stund på Torsdag. Vi väntar ju på kallelsen till Göteborg för hennes katetrisering och när vi vet datumet får ju hon vara hemma två veckor innan så hon håller sig frisk då hon ska sövas.
I dag ska farmor komma hit och baka bullar, vi ska ju ha kalas på Lördag och sen fyller ju A på Tisdag och då kommer släkten på kalas så det lär gå åt.
Alicias fotobok har kommit, ska bli kul att se den men man blir nog lite deppig då de är mycket sjukhuskort, den är bara om hennes första år och då opererades hon ju tre ggr. Läkarna har sagt att det är viktigt för henne när hon blir större att det finns dokumenterat hur det var, vilka som var där och vem läkaren var, så det har vi gjort nu.
Ska ta lite kaffe innan hon vaknar...

2 kommentarer:

  1. Som både sjuksköterska och småbarnsmamma vill jag bara säga: du är en sjuhelsikes mamma! Det är hemskt att inte alla barn föds friska, men det är tur att en del av de barnen har såna kämpar till föräldrar,som er lilla Alicia har!

    SvaraRadera
  2. Fick en tår i ögat, just nu känner jag mig inte som ngn vidare mamma. Försöker få vardagen att fungera men jag skulle vilja så mycket mer. Din kommentar värmde. Tack

    SvaraRadera