fredag 7 oktober 2011

Kakor...

Så har jag gjort ett tappert försök att baka kakor till kalaset.
Det skulle vara så smidigt och lätt men det var de inte...
Den fina smidiga degen som skulle uppenbara sig i bunken blev bara en massa smulor trotts att jag följde receptet till pricka, fick ösa i mer smör, 100g mer än det var i receptet, då blev det tillslut en deg men inte smidig och lätt arbetad.
Denna deg skulle kavlas, eller hur...jag vet inte men kavla kunde man inte göra, fick trycka ut degen med fingrarna, hjärtan gick bra att tryck men sedan skulle de spritsas deg som en kant på hjärtat för att sedan fylla med sylt, min deg gick inte att sprittsa. Tappade tålamodet och beslöt mig för att skita i kakorna.

Gick ut med A i vagnen och när jag kom tillbaka in så tog jag tag i kakbaket med nya tag. Beslöt att strunta i syltfyllda hjärtan och gjorde helt enkelt små korvar som jag rullade och la en litet klick sylt på.
Hoppas dom smakar ok.
Har beslutat att försöka hålla mig till bakverk som ska läggas i ngn typ av form, passar min nivå i ämnet lite bättre men vad gör man inte för barnen, kalas i morgon =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar