fredag 8 juli 2011

Loppis Loppis Loppis

Så var det gjort, vi har haft loppis.
Det skulle öppna kl 09,00 och dom ville att man skulle vara på sin plats senast 08,30. Jag och mamma åkte dit till 06,30 så vi skulle vara ute i tid och kunna packa upp i lugn och ro....trodde vi.
När vi kom dit höll vi knappt på att ta oss fram med bilen för det var fullt med bilar och folk. Nästan alla loppis bord var redan klara och det var fullt kaos med människor som ville göra fynd.
Hörde att dom som hade bord i närheten av oss varit där från kl 05,00 så till nästan år vet jag vad som gäller ...04,30 ska jag vara där =) Ha ha ha.
När klockan så blev 09,00 hade ju försäljningen redan varit igång från 06,30 då vi kom.
När jag tittade på klockan och trodde att den var ca 16 var den 11...inte så kul, kändes som vi stått där hela dagen .
Efter lunch kom även värmen...det var så hett att dagen blev en pina...som tur var hade vi med ett litet parasoll och det var vår räddning...fy fn.
Niclas kom in med barnen och Johannes fick åka lite karusell, men den stora lyckan var nog att han fick åka upp i stegen på en brandbil...
Alicia fick en ballong med Mimmi så hennes dag var också räddad.








ser skorna lite konstiga ut så vet ni varför =)


bonnbrärnna? Nej...loppisbränna
När så dagen var slut skulle vi packa bilen igen och åka hem...gud vilket slit, respekt till alla som gör detta ofta, dessutom upptäckte jag när jag skulle starta bilen att jag hela dagen haft skorna på fel fot...hur kan man lyckas med det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar