tisdag 14 juni 2011

I dag har jag varit hos frisören för första gången sedan i höstas ( ni som såg Efter tio). Jag toppade och slingade, känner mig en aning piffigare =)
Som ni vet var jag på möhippa i Lördags, det var en toppen dag.
Jag och tre tjejer till åkte hem till bruden vid 08 tiden, knackade på och dörren öppnades av en ny vaken Bella med tandborsten i munnen...hon blev riktigt förvånad, hon skulle egentligen ha jobbat men beslutade i sista stund att försöka få semester då dom har mycket inför bröllopet, hon blev lite förvånad då hon fick ledigt, vad hon då inte visste var ju att vi redan tagit ledigt åt henne för länge sedan...hihihi
Vi skålade i bubbel och sedan åkte vi till stan där övriga tjejerna väntade på ett mysigt fik där vi beställt frukost. Det var kanon trevligt. Efter frukosten bar det av ut på landet för en tur ridning på is landshästar, ngt som Bella velat göra länge. Jag fick svindel , hur man nu kan få det på en islandshäst, så jag gick runt men det var kanon skönt...tills jag gick vilse.
Första biten kunde jag gå och prata med tjejerna som satt på hästar men efter ett tag ökade dom farten och det var lite svårt för mig att hålla takten, dom korsade ett tågspår och när jag nådde spåret kom tåget så jag fick snällt vänta. Under denna tid hinner dom gå in i skogen och försvinna....kul...jag trodde jag gick rätt väg men Nej, när jag tillslut kommer upp på en större landsväg insåg jag att jag var vilse. Ingen telefon inget vatten ...ingen ting...jag var bara sur.
Tillslut gick jag in på en gård där jag såg att en familj var ute, frågade efter vägen och fick till svar att jag hade en bit att gå. Dom förklarade vägen och jag började gå, nu ännu argare för att dom inte erbjudit mig lift...efter ca 10min stannar en bil och jag ser att det är mannen från gården som säger att han kan köra mig sista biten. När jag kommer åter till hästgården är en tjej ute och letar med il och en annan till häst...inte så kul men på kvällen var det upplagt för skratt.
Därefter åkte vi till stan så bruden fick shoppa för 2011kr, hon blev så glad och fick mycket fina kläder, sen var det middag och dricka hemma hos en av tjejerna i stan och sedan var det ut på krogen för dans.
Dagen var kanon och jag tror att Bella var så nöjd med sin dag.
Tog massor av bilder men glömde kameran hos tjejen i örebro så jag lägger ut lite bilder när den är åter.


Söndagen var lugn , jag var trött och Niclas sjuk som ett jag vet inte vad...han åkte till akuten och fick medecin så i dag mår han mycket bättre men är ej frisk.

1 kommentar:

  1. Se det positiva i din utan-häst-promenad; det kunde vart värre! Jag skulle också få rida islandshäst på min möhippa, men jag kunde inte följa med för jag hade lunginflammation...( och det var en vecka kvar till bröllopet, så man chansar liksom inte ) Kändes liiite snopet! Skönt att du kom hem igen :)

    SvaraRadera