torsdag 30 juni 2011

Dagis?

Nu har vi fått tid för inskolning till dagis för Alicia...22/8.
Tankarna snurrar....hur blir det nu? Vi vill ju att hon ska få gå på dagis, hon behöver få leka lite med andra barn och även den stimulansen dom får på dagis. Hon kommer dock inte kunna vara där så mycket ävensom att det blir att hon får vara hemma så fort ngn är sjuk och alla vet vi ju att hösten är en partytid för alla smittor. Detta gör ju att även min tid på jobbet inte kommer att vara på topp, dessutom kommer jag att behöva åka när dom ringer från dagis och säger att ngn kräkts eller vad det nu kan vara. Hu ska man göra och vad kommer min arbetsgivare att tycka...Här har man inte vårdbidrag heller så jag kan inte ta det och föräldrar pengar. Det lättaste för alla är om jag skulle säga upp mig och stämpla den tid A är på dagis och vara mammaledig när hon är hemma men de är ju helt vansinnigt. Man ska ju inte behöva sluta jobba bara för att man får ett sjukt barn....huvet snurrar av tankar. Dessutom vet vi att vi till hösten ska till Göteborg, dels för en stor undersökning för att kolla lungkapasiteten och sen för den stora operationen, inför och efter dessa blir det ju inte heller dagis. Runt operationen är det ju tre månader som hon inte kommer vara på dagis...hur ska man göra..??

Snart ska jag hämta mamma på tåget, det ska bli kul...och byta skor=)

1 kommentar:

  1. Vilken svår sits.... kan du inte försöka boka ett möte med din chef och resonera tillsammans runt detta? Så han/hon vet läget o förutsättningar. Hoppas på en varm höst utan virus!

    SvaraRadera