onsdag 15 juni 2011

Alla utom jag går på Kåvepenin..

I morse åkte hela familjen till vårdcentralen för att ta halsprover, det visade sig att alla utom jag bar på samma skit så nu ska alla utom jag äta Kåvepenin i tio dagar.
Johannes är kanon duktig, han tar allt och ryser lite men det går, Alicia är en kamp, hon skriker i panik och det rinner krokodil tårar. Hon hinner nog vänja sig då dom ska ha medicin 3ggr/dag i tio dagar men det är inte kul. Någon som har tips på hur man kan få ner det utan fight?

Vi har pysslat lite barnen har gjort tavlor av gamla klistermärken som jag sparat sen jag var liten...den som spar han har =)
Alicia är helt galen i Mimmi, det är bara Mimmi, Mimmi, Mimmi, så ser ni ngt kul med Mimmi på så tipsa mig gärna.



1 kommentar:

  1. Usch kåvepenin är hemskt!
    sist mutade jag Viktor med en blixten mcqueen!
    jag sa att om han tog medicinen varje dag skulle han få den han önskat sig, han tog det varje dag utan protest men med kväljningar och tårar rullade på kinderna. Fy vad jobbigt det känns då!
    men vilken lycka när han fick leksaken!

    SvaraRadera