tisdag 21 juni 2011

Här är det rörigt som vanligt. Dessutom är det strul med vår dator, därför har jag inte kunnat skriva ngt, nu skriver jag på ipaden men det är inge vidare. I går var jag nära ett sammanbrott...haha...det var totalt kaos. När Alicia sov satte jag mig och skrev en vecko matsedel, ngt jag gjorde förut men som jag inte får tid till längre. När jag hämtat J åkte vi till Ica...sen var det kaos. J sprang som en raket med en korg efter sig...en liknelse är Findus när han springer hos tjuren...efter sprang Alicia...in mellan hyllor runt runt runt. Tog tag i J och sa att nu var det bara att visa hur man ska bete sig annars blir det ingen handling. Mobilen ringde, det var min handledare på Försäkringskassan som sa att mitt nia VAB intyg inte kommit in och hon skulle betala ut mina pengar....FN....hur fixar vi det här då...jag behöver ju pengarna. Hon frågade om jag kunde faxa en kopia och som tur var låg kopian i väskan då jag innan dagis varit förbi på jobbet och gett en kopia till arbetsgivaren, jag sa att hon skulle få faxet om 20min. Under detta samtal var J på rymmen igen med A efter sig...dom for runt som två galna illrar tjutandes som ngt mindre larm. Nu var jag arg på dom och Fkassan så jag tog A på armen och sa nu går vi...ingen handling..J grät hejdlöst han ville ju handla men de sket jag i. När vi kommer ut regnar det...inte lite utan som det gör på film...det var liksom max på vatten vredet....kul...nej! En snäll tant frågade om hon skulle hjälpa mig...med vad undrade jag hon kunde ju inte få det att sluta regna. Jag sa till J att vi räknar till tre sen springer vi till bilen...123...På dom 20m till bilen blev vi genom blöta, det såg ut som vi badat med kläderna på...sen ska man stå och sätta fast barnen i bilen...inte kul. Åkte till Svärmors jobb och bad att få låna faxen, hon frågade vad jag gjort, var ju helt dyblöt och de rann vatten från håret. Faxade till Fkassan och satte mig åter i bilen. Ringde maken och frågade om han kunde ta lappen och handla, de kunde han...men var fn var lappen...hittade den inte så det blev ingen handling och jag skiter i veckomatsedeln. När vi sen kommer hem är datorn ut funktion...kul...humöret var allt annat än på topp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar