måndag 21 februari 2011

Hemma på permission

Fick åka hem på permission....så skönt.
I går när vi åkte in till sjukhuset sov hon hela dagen och hela kvällen , oavbrutet, hon tittade upp i bland men det var bara en kortis.
På akuten skulle dom sätta en infart till dropp...jag sa att hon är svår stucken, man kan säga att vi har lite erfarenhet från nålsättningar och dom är allt annat än bra.
Sköterskan som var ganska trevlig men dryg och självsäker sa att han och en kollega var så bra, den ena höll och den andra stack, han hade ngn teori om att de bara handlade om att man skulle veta vad man gjorde och sen bara få de gjort. Visst sa vi , de lät ju bra men jag påminde om att jag varnat dom för att hon inte går att sticka.
Vem tror ni hade rätt? Han stack, hans kollega som enligt dom var expert stack, efter ca 7 försök gav dom upp och Alicia med. De få krafter hon hade kvar förbrukade hon där kan jag säga.
Kanske lärde dom sig en läxa att man ska lyssna på föräldrarna.

När vi tillslut fick komma upp på avdelningen fick Alicia en glasspinne som hon vägrade släppa, hon smakade lite på den men sen fick den bara rinna bort. ( Detta gällde även kexpaketet som hon fick hålla på akuten).
Natten var inge vidare, A sov hyfsat förutom att dom kom var 3e timme med alvedon och febertagning.
Hon vaknade så vi 6 tiden och var faktiskt vaken hela förmiddagen, inget yrväder men hon höll i allafall ögonen öppna.

Som de vrak man som förälder blir på ett sjukhus var jag riktigt sugen på kaffe när jag vaknade, tror ni att man fick de Gratis tror ni fel...5kr kostade de i maskinen, vi har varit på en del sjukhus i sverige och aldrig behövt betala för Kaffe men men .
Självklart hade jag inga kontanter så jag frågade lite snällt om jag kunde få en kopp och betala när Niclas kommer...fick till svar att de kunde väl kanske gå att ordna men att jag då fick vänta och vänta och vänta . Hittade tillslut 5kr i min jackfick så jag kunde köpa en kaffe men när jag ville ha påtår var dom noga med att skriva upp att jag var skylldig 5kr. Helt vansinnigt. Alla sköterskor under 45 var kanon men de flesta över borde söka nya jobb.

Vår hjärtsköterska kom in med en påse chips till A, hon smakade lite sen var dom mest roliga att leka med.
Kan ju inte säga att hon är särskilt pigg och hon ser ju ut som hon inte sovit på en vecka.
När hon tillslut svarade ja på frågan om hon ville ha mat fick jag böna och be om mat till henne, för hon som jobbade var själv och hade inte tid att fixa mat och de var besvärligt...vad säger man?

Niclas lyckades bli magsjuk så Farmor och Storebror kom , då lyste Alicia upp lite, som vanligt då Johannes kommer. Vi kunde till och med gå en sväng till lekterapin där dom lekte lite.
När så doktorn kom på eftermiddagen ville hon först att vi skulle stanna en natt till men efter ett litet samtal så kom hon fram till att dom inte skulle ta ngra fler prover så vi kunde få åka hem på permission....så himla skönt! Hatar sjukhus.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar