måndag 13 februari 2012

Fått en dos av energi, som ett brev på posten...

I dag hände ngt för mig i min värld helt fantastiskt, de finns inga ord som kan beskriva hur glad och rörd jag blev.
I brevlådan låg ett stort brev till mig, inte en räkning utan ett fint brev, handskriven adress dekorerat med blommor, på baksidan läste jag, AVS. Det får du se när du öppnar...
Vad är detta tänkte jag och öppnade med ett barns nyfikenhet, de minuter de tog att öppna brevet och läsa de var de bara glädje och nyfikenhet i mitt huvud.
Fann tre kuvert, ett till mig och varsitt till barnen. I mitt låg en nyckelring som direkt talade till mig, blev tårögd bara av att titta på den, fyra hjärtan hängde från den och direkt tänkte jag på min familj. Den var så fin.
I barnens låg block med klistermärken, dom kommer bli super glada men jag spar dom till morgondagen då ska dom få sina kuvert.
Det fanns så klart ett brev, kunde inte ens läsa först utan var tvungen att se vem de var från...de var då de brast och tårarna kom...Detta brev var en tanke, ett stöd och en klapp på axeln från en person som jag aldrig någonsin mött, inte ens pratat med.
En mamma som jag, som läser denna blogg, en helt fantastisk person som jag bara känner så starkt för trotts att vi aldrig mötts.
Tänk att de finns sånna människor.
Vill hålla brevet för mig själv men första raden lyder;
Ibland korsar ens liv en annan människas liv, av en slump eller av en mening...
Säger bara de vilken fantastisk person som tagit sig tid, sin egen tid för att skriva ett brev till mig och dessutom hittat en personlig sak till mig och pressenter till mina barn, någon jag aldrig mött...
Helt otrolig, är så glad, tacksam och rörd att jag kommer leva på detta länge.
Du som skrev brevet ska veta att de betydde super mycket för mig, fick massor av välbehövlig energi...
Vet inte hur jag ska kunna tacka dig...hoppas vi möts en dag.

3 kommentarer:

  1. Kan ju ta en fika i stan en gång jag är "hemma"? Glad att du blev glad! Jag blev glad av att skicka det :)

    SvaraRadera
  2. De tycker jag absolut =)
    Blev mer än glad

    SvaraRadera
  3. Åker upp kvällen 23/2 och hem kväll 26e . Maila mig så bokar vi?!

    SvaraRadera