torsdag 16 februari 2012

När barnen kom hem från dagis sov A på soffan i två timmar och efter det fick jag bära henne i 30min hängandes på min axel.
Hon blir helt färdig när hon varit på dagis.
När hon vaknat till lite ville dom dega, leka med lera är ngt som älskas i det här huset. Är det någon som vet var man kan köpa storpack?


Mamma ringde i dag, hon kommer nog till veckan...super=) Hon är alltid efterlängtad.
I övrigt har dagen varit så där, känt mig lite nere, är nog en kombination av för lite sömn och att A är sjuk samt att jag har dåligt samvete för att J inte får så mycket ensamtid med mig. Försöker ta all tid jag hittar till att vara ensam med honom, när A sover och är på simmskola tex.
Hoppas jag vaknar i morgon lite mer uppåt, då är de ju fredag vilket är mysigt för då kommer min älskling hem lite tidigare. Alltid mysigt att vara hela familjen tycker jag.

Alicia har hostat mycket i dag, inte förkylnings hostat utan mer för att hon anstränger sig för mycket...inte kul =(

4 kommentarer:

  1. Dega är kul :) provat att göra egen? Har ett bra recept jag kan leta reda på om du vill?

    SvaraRadera
  2. Googlade och hittade det recept vi använt. Vissa ggr har vi dock fått ha i mera mjöl för att får rätt konsistens.

    Med det här receptet får du härlig leklera som håller länge. Receptet används på många förskolor.

    Det här behöver du:
    ½ dl matolja
    5 dl vetemjöl
    2 dl salt
    2 msk alun eller citronsyra
    4 - 5 dl vatten
    Karamellfärg eller giftfritt färgpulver (färgpulver finns i hobbybutiker)
    Så här gör du:
    Blanda vetemjöl, salt och alun i en bunke. Koka upp vatten och tillsätt olja och färg i det. Häll vätskan i bunken med de torra ingedienserna. Blanda väl.

    Förvara degen i ett tätslutande kärl eller i en plastpåse. Tack vare alunet kan degen förvaras i rumstemperatur.

    SvaraRadera