torsdag 9 februari 2012

Sprutatde lite vatten...

Morgonen började med en smäll, barnen ropade Oj och mitt otroligt pigga och vakna huvud tog nog ca 2minuter på sig att fatta att det förmodligen var vattenpumpen.
När poletten trillat ner sprang jag till pannrummet och möttes av en smärre fontän.
ett rör hade lossnat och de fullkomligt forsa ut vatten, tänk er en brandslang...
Kul start på dagen.
Som tur är har vi ju fantastiska morbror Olle att ringa så han var här på 5 röda och håller nu på att försöka fixa till det.
Vad skulle vi gör utan honom?

I går var jag till stan med svärmor och barnen för att inhandla saker till Alicias sänggavel.
Först var tanken att fylla gaveln med skumplast men de var super dyrt.
I en säng affär hade dom rea på bäddmadrasser, dom var nedsatta till 399 och vi fick prutning på priset för dom ville bli av med dom så vi fick två för 399...kanon=)
Sa att jag borde köpa tre för A har ingen vidare bäddmadrass i sin säng så då fick jag köpa 3st för 550kr...toppen=)
Köpte även två täcken av skit kvallite för 44kr st på Jysk som vi ska ha för att få till rundade kanter.
Sen klär vi allt med Tyg som är dukar svärmor hittat på rean för 99kr.
Ska bli kul att få de fixat, hon kommer hit i eftermiddag och hjälper mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar