onsdag 1 februari 2012

Niclas var i Stockholm på mode veckan i går och jag trodde att jag skulle kunna mysa med en bok i soffan...ha...hur kunde jag tro de? Borde veta bättre.
Alicia har svårare att somna när en i familjen inte är hemma, hon är i stort behov av trygghet och vill att alla ska vara samlade, halv nio somnade hon men vaknade efter 15 min så höll hon på hela natten. Det var inte ens ngn idé att försöka sova så jag beslutade mig för att stanna i hennes rum och försöka få lite sömn där men hon ville inte komma till ro.
I bland kan jag tänka på vad man skulle kunna göra för att få henne att sova bättre samtidigt vet jag att tanken är helt onödig för hon kommer inte sova bättre innan hon är färdig opererad, dessutom står det ordagrant att symptom på hennes hjärtfel är mycket svåra sömnproblem, försöker tänka på det, att det inte är ngt hon rår för när jag är som tröttast och känner att jag snart går sönder av trötthet. Det är inte hennes fel att hon inte sover och det finns inget vi kan göra för att det ska bli bättre, bara vänta på att operationen ska bli av.

I dag ska Alicia äntligen få gå på sin simmskola, hon har ju missat de två första gångerna för hon har varit sjuk, hon är så lycklig. Dessutom ska hon gå med pappa och det känns kanon. Hon är ju VÄLDIGT mammig så det är bra att hon vill gå med pappa + att jag och Johannes får lite egentid =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar