fredag 3 februari 2012

Kylan är här...

I morse blev det barnprogram framför brasan, -16

I dag slutar Niclas tidigt, skönt inför helgen. Tror vi ska försöka rädda vårt akvarium.
J fick ju ett när han fyllde fem, jag var lite skeptisk först för vad jag vet är det ganska mycket jobb med akvarium. När vi var i djuraffären försäkrade dom oss att så EJ var fallet. Pumpen skulle rengöras en ggr/år och så skulle man dammsuga botten i bland men annars var det inget....ELLER HUR!!!
Vi har redan rengjort pumpen tre ggr på EN MÅNAD och botten ser för djävlig ut om man inte "dammsuger" minst en ggr/vecka samt att vattnet är grumligt...inte så kul...precis så vi inte ville att det skulle vara. Vi ska åka dit och fråga varför dom gett oss information som uppenbarligen inte stämmer.
Får se vad dom säger och om dom kan hjälpa oss så vi får rent vatten...lite roligare att titta på då.

Alicia är lite smått grinig i dag, vet inte om det är magen eller om hon håller på att bli sjuk igen...hoppas hon bara är trött.

Så till mitt försök att slimma till mig lite ;)
Har stått 15min på maskinen 5 dagar av sju och försökt äta nyttigt. Har absolut inte slutat helt för det vill jag inte, man måste få unna sig och i kväll blir det kanske lite godis.
Väger mig på fredagar och resultatet denna vecka är -3kg...helt ok tycker jag...jag är nöjd.
Vi får se vad vågen visar om en vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar